أحمد عز : دول مش ولادي

أعلن سيد منصور، محامي الفنان أحمد عز، إنه سيتقدم باستشكال لوقف تنفيذ الحكم الصادر من محكمة مستأنف الأسرة بإثبات نسب طفلي الفنانة زينة التوأم له، وأنه سيتم تقديم طلب للمحكمة بإجراء أحمد عز لتحليل DNA بمصلحة الطب الشرعي.
يأتي ذلك بعد قرار محكمة الإستئناف الذي صدر بالأمس، ورفض الاستئناف المقدم من عز، وأيدت الحكم السابق بنسب طفلي زينة إليه.
لكن يبقى السؤال المطروح، لماذا تراجع أحمد عز وقرر إجراء تحليل الـ  DNA بعدما رفض هذا الامر طوال السنتين الماضيتين، وماذا سيكون موقفه في حال تبيّن أنه والد طفليّ زينة.
يشار إلى أن قرار المحكمة، حظي بترحيب من عدد كبير من فناني وفنانات الوسط الفني، بينما نشر  أحمد عز قبل قليل، بياناً عبر موقعه الرسمي على إنستغرام" جاء فيه:
مساء الفل يا عيلتي وأهلي،
كتير سألوا علي امبارح وأن بطمنكوا أن الحمد لله كويس وزي الفل وراضي باللي ربنا كاتبوهالي كله، أنا كمانة مش بس راضي أنا سعيد بالإبتلاء اللي أنا فيه عشان واثق في ربنا وفي نصره أن عاجلاً أم آجلاً!! وان اللي أنا فيه ده ما هو إلا  رفع درجات بإذن الله. طبعاً أنا لا أعلق على أحكام  القضاء ومش هاطلع أعمل دوشة ولا أتكلم عشان انا سايب حقي على ربنا العادل الحق. اللي يقولهولكوا  دلوقتي هو نفسه اللي بقولوا من أول يوم في القضية وهافضل أقوله لآخر  نفس في عمري.. وأشهد الله على كلامي ده بل وأقسم بالله العلي العظيم "إني ما اتجوزتهاش ولا رسمي ولا عرفي ولا شفهي ولا ثانية ةوإن شاالله يكون معاها 100 حكم و100 شهادة ميلاد برضه مش ولادي".

مقالات قد تثير اهتمامك